my nuff

:: c0NNect mE hErE ::




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: klik tabung kahwen kite ::

Wednesday, October 27, 2010

^hey again merapu^

hey again aku nak merapu!!...yeahhhaaa..
urmm pew korang pk..blog just nak suke2 jewk...aku bina blog aku sendiri neh bukan saje nak btaw perasaan sedih aku jewk..kalo boley aku nak transfer jew ape yang ade lam otaq aku neh..yew laa kan kenkadang owang sentiase berprasangka bur0k pade kite tanpe kenal luu ati budi kite..kasihan betol kalo terjadi kat sesape kan..hope aku terkecuali..aminn..
ley x kalo aku nak explain/ceritakan pengisian aku setiap helaan nafas yang aku lepaskan...
tapi x dew laa kan sume aku ley kongsi..just aku nak cakap...hobi aky bile aku busan..aku akan keluar..1 agi aku x suke asyik duk terperap jew lam bilik..aku nak kua...jalan2 irup udara segar..aku suke jalan2 means jugim2...next sabtu neh plan kitorng nak pinjam basikal round utm xspecely balai cerap+tasek+mini zoo..caya larr babee kalo korang asyik dok terperap jew lam bilik 2 kenkadang aku tengok pown x lalu taw x!!!.....cube laa bawak bertandang ceket...jugim2 banyak fekdahnyew..& alhamdulillah aku ade ngak geng yang nak join..kalo sowang memang mampos pown aku x wat..hehehehee..hurmm..bez jew...
scout aku plan myb next sem p daki gun0ng..yeahh2...beshh2..x nah agi aku join aktvi pendakian yang lam erti kata yang senarnye..paling yang aku takowt adelah kem tahunan neh...huhuhu..

x taw nak imagin cane larrr...'HELL'..macam neraka kowt..aisyhh tak2..macam apew tuh..yang kompem sakit arrr...
hurmm tapi cam asyikkk jew....tapi aku arap aku ley lepasi setiap xtviti tanpe banyak prob..kalo prob pown bersame scout..arap sangat aku mampu tahan ..kuat mental..fizikal...fitness aku..kurus kering pwon lantaks arr..yang penting sehat tubuh badan...tapi kurus kering 2 sehat x????...arghh anggap sehat jew k..i'Allah.. armm pew agi ehh..cinta..cinta..malas arr nak komen sal 2...tapi topik paling bez sal cinta laa kann...ommm..armmmm...tapi bel0m masenye skunk....hehee..tapi aku lom citer agi kan sal bende neh..k2 camni...ri2 aku lupe date nye...my X....nak rujuk balek ngan aku...haha..klakar word 'rujuk' tuh...then keputusan aku nopp..biar lew jenuh memujuk..merayu..mengayat...kan aku da kate aku bukan owang yang kaya ngan peluang...huhhh jahat kew aku..??...tapi x pew larr aku x mo perjudikan naseb aku..perjudikan perasaan aku..tuh sume cinta palsu..cinta supik gelenya..cinta buaya..cinta pemuas nafsu..cinta lara..cinta hampehh......bukan aku nak herdik2 cinta...bek aku mengharapkan yang sebetolnye...yeahhhaa aminn...
=)..hepy2 day...hepy time wif dat moment...aku nak jadik owang biase yang mampu lakukan suatu perkara yang luar biasa..aminn.....x salahkan???..memang x salah...hihihihihihihi,,,...=D...


..BILE AKU SENTIASE SENYUM MEMANJANG..


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

**episod windu**

Assalamualaikum my dearies.......
lamenye ak x dapat nak updated..ape ley buat...teknikal prob..huhu..
tapi ari neh ku teruskan jua coretanku entah untuk kali ke berapa..
ku teruskan ape yang tersimpan di hatiku..
final exam makin menhampiri...study week cam besa..
sentiase sibukkan diri ngan aktiviti bersama sahabatku..
kadangkala ia sentiase menjengah benakku..tapi ape aku kesah..
hindarkan hatimu..
hindarkan rasemu..
hehehe..tak abes-abes aku merapu kan..tapi..korang layan jew larr yea..
sementara waktu masih ade..
skunk senarnye aku tengah kumpulkan sedikit duit..nak prepared gift tuk diowang..
yang da ready just tuk aku nyew sweet twin..& my mek..hehehee...alhamdulillah..
yang len belom agi..lam progress ntah dapat kew x sediakan time raya haji neh..
kalo x pown after dat..new year 2011 kew..ok ngak..
semalam aku windu sangat ngak anak2 buah aku...terbayang-bayang kerenah diowang..
sampai nanges bebb...nak kol tapi aku jarang kol..kang ape plak akak..abang aku pk..tetibe kol kan..haha..
tapi 2 larr aku..kalo boleh sorok..sorok jew prasaan 2 babe..hehehee...malu2..sebab windu sangat kat diowang..aku da kol kg..cam besa larr  ceramah free2 dari my mek...da normal bile aku adalah seorang syanichi...naseb bek ngak ade gambar2 comel diowang...tatap jew larr yang ane ade..
arghhhh windu nyew!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1..
x sabor tunggu ct raye neh..nek kl luu babe..bawu balik kg..
my miyo..my timi..mesti makin comel..mencuit ati ngan gelagat diowang..betol laa kan budak2 neh ati nyew bersih...bile kite tengok diowang pown sejukk ati...tenang jiwa..
sukeeeeeeeeeeeeee nak maen2 ngan my cuties....ouchhhhh..
rely x sabo larrrrrrrr..hurmm pew agi ehh yang korang nak taw...

selain daripada rindu..mishhhh..ade agi benda len..tapi ase cam malas jew nak citer kat cini wes..
nanti larr bile semangat tuh mai mencurah-curah k..aku senarnye kang isau ngan blog aku neh..
isau kalo tetibe aku terpakse off acc..huhuhu...nak x nak aku terpakse ngak kan..hope my blog kali neh panjang umo yeahh..
izinkan aku untuk terus meracau..merapu..mencoret..melatah...mengomel dan bermacam lagi men nyew...yang paling penting BAHAGIA babe...
hurm 1 more korang jangan panik gile baban arr..skunk neh kalo aku sentiase gunekan perkataan yang kasar ket..cam sial..b.a.b.i..benggong..nak mampos..babe..ape sume tuh yang bagi korang kasar tahap baban..sowy jew k..i'm toraiii...sebabnye aku skunk da half tentera yea...aku torai membiasekan telinga aku...membiasekan mulutku..membiasekan jiwaku..x mo lemah2 agi..
aku kena mantap...tabah +perkasa..haha..siott..jahanam betol kan..
tapi pew ley buat...walopown aku kasar..aku jahat..aku kurang ajar..aku bermacam2 agi aku larr yang korang2 agak2 pk kan..lam hati ade taman sayang oiiii..hehehe..dat's the point xctually...lam hati ade taman..kelakar ngak ehh...tetibe cenggitu..
ermm k larh untuk episod neh..next entry sal mende len lakkk..ahaks..taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
=p
~hanye taman semata-mata~


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

~kepingin ku teruskan~

Assalamualaikum my lurve diaries..

kepingin aku untuk terus mencurahkan nukilan..
pena ku larikan..
ku ukir beribu impian..
ku semai berjuta kenangan..
harapanku semoga ari ini bukan larr sia-sia untuk aku terus lupekan..
bukan larr suatu episod yang kosong tanpe nilaian..
bukan jua hikayat merongwangsa yang ku ubah..
ku garap berjuta mutiara..
& sentiase ku curahkan keringat terindah..
agar sentiase ku lalui hidop penuh kemenangan..
aku di sini..
bukan tin kosong..
bukan jua denai-denai tak bermakne..
lorong-lorong kelam yang di lalui..
hanye singgahanku..
penuh di dadaku..hanyelarr suatu pengharapan..
pengharapan seorang syanichi..
pengharapan seorang honeydieuu..
pengharapan seorang nani...
pengharapan seorang ninie..
pengharapan seorang honeyt00..
& pengharapan seorang Rohani Yusoff...
andai ku bisa capai sejuta bintang...
andai ku bisa lakar bermillion kemenangan...



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Friday, October 8, 2010

~damaikan hatinya dengan ketentuanMU ya Allah~

         Memelihara kedamaian hati Salah satu tanda kepribadian seorang muslim itu adalah berzikir. Kita dianjurkan berdzikir setiap saat, dari bangun hingga tidur kembali. Secara harfiah, arti dzikir adalah mengingat Allah dengan menyebut nama-nama-Nya. Insya Allah, dengan membiasakan lidah untuk mengucap kalimat-kalimat thayyibah, akan semakin mempertinggi ma''rifat kita kepada Allah swt. Dengan dekat kepada Allah, hati jadi tenang. Berikut ini adalah tujuh kalimat thayyibah yang harus menjadi penghias bibir umat setiap waktu. 


1. Bismillahirrahmanirrahim. Diucapkan setiap kita mengawali segala perbuatan. InsyaAllah, jika lidah kita terbiasa, perbuatan ini sudah menjadi refleks kita, maka akan lebih mudah bagi kita untuk menjaga diri dari perbuatan buruk. Karena senantiasa kita diingatkan bahwa ada Allah yang melihat perbuatan kita. Kalimat ini sekaligus mengingatkan kita, bahwa segala sesuatu adalah milik Allah, termasuk diri kita yang hina ini. Juga setiap perbuatan kita, hendaknya semua berada di garis yang ditetapkan Allah. Dalam sebuah hadis Rasulullah menyatakan, "Bahwa setiap perbuatan baik yang tidak dimulai dengan kalimat basmalah, maka perbuatan itu tak berkah."


 2. Alhamdulillah Inti dari ucapan dzikir ini adalah ungkapan rasa syukur atas kurnia dan rahmat Allah swt. Sesungguhnyalah, pancaran perasaan syukur adalah energi kehidupan yang sangat besar bagi manusia. Mereka yang paling banyak bisa bersyukur, bererti telah memiliki yang terbanyak dibanding orang lain. Mengenai hal ini difirmankan dalam QS. Ibrahim ayat 7, bahwa Allah akan menambah rahmat nikmat-Nya kepada mereka yang mampu bersyukur. Dengan mengucap kalimat ini setiap selesai melakukan satu pekerjaan, manusia seakan menguatkan keyakinannya bahwa tak akan pernah terjadi sesuatupun tanpa campur tangan Allah. Jika sesuatu itu baik, dirasakan sebagai pertolongan Allah. Jika sesuatu itu kurang baik, tetap disyukuri dengan berkeyakinan bahwa itupun sudah lebih baik dari pada tidak sama sekali. 
                        Dan manakala seseorang telah terbiasa mengucap syukur untuk hal-hal yang kecil, maka ketika Allah menganugerahkan nikmat yang sedikit lebih besar, maka kenikmatan yang dirasakan orang tersebut akan berlipat ganda. 


3. Astaghfirullah Difirmankan dalam QS. Ali Imran 135, "Orang-orang yang berbuat kekejian atau menzalimi dirinya lalu ingat kepada Allah, maka minta ampunlah untuk mereka atas dosa-dosa yang dilakukan." Sungguh Maha Suci Allah Yang Maha Sempurna. Setelah Ia ciptakan manusia sebagai makhluk hidup yang secara sunnatullah bisa berbuat khilaf, sekaligus Ia berikan ''ubat'' bagi kekhilafan tersebut. Bagi mereka yang pandai meminum ubat ini, maka mereka tak akan terserang penyakit hati yang lebih serius. Allah Maha Pengampun, terutama bagi siapapun yang segera bertobat begitu sadar telah berbuat khilaf. Ummat Islam harus membasahkan bibir mereka dengan istighfar ini, sehingga noda-noda dosa yang sempat menempel sedikit demi sedikit setiap hari tidak segera menumpuk menjadi noktah hitam yang tebal. Semakin lama noda-noda ini tertumpuk, akan menjadi semakin sulit untuk menghilangkannya. Maka benarlah bahwa kebanyakan kesalahan besar berawal dari kekeliruan-kekeliruan kecil yang tidak dibenari. 
                    Sayangnya, seringkali manusia terlambat menyadari kekhilafannya itu. Untuk menghindari keterlambatan taubat, maka dianjurkan untuk istiqamah mengucapkan zikir ini setiap hari, terutama setelah shalat, walau dirasakan tak ada kesalahan yang diperbuat. Rasulullah saw sendiri, yang sudah dijamin ma''shum, (terjaga dari dosa), dalam sehari mengucap istighfar setidaknya 100 kali. 


4. Insya Allah Diucapkan ketika seseorang berniat hendak melakukan sesuatu di masa yang akan datang. Zikir ini akan mengingatkan kita, bahwa kehendak Allah adalah di atas segalanya. Tak seorangpun mengetahui apa yang akan terjadi detik setelah ini. Itu sebabnya, tak akan pernah ada janji yang diikat 100 % antar manusia, kecuali dengan menambahkan kalimat, Insya Allah (QS. Al Kahfi, 23-24). Sayangnya, banyak orang mempergunakan kalimat ini secara keliru, hingga berkembang anggapan bahwa kalimat mulia ini 
diucapkan sebagai kelonggaran untuk tidak menepati janji. Perbuatan umum ini banyak menggejala dalam sebagian masyarakat, sehingga membuat banyak orang memandang negatif kalimat ini. Adalah tanggung jawab kita bersama, kaum muslim, untuk meluruskan pandangan ini. Dimulai dengan diri kita sendiri. Mari kita buktikan bahwa ucapan Insya Allah bukan berarti niat untuk melanggar. Akan tetapi sebagai ikatan janji yang sudah pasti akan ditepati secara logika manusia, disertai kepasrahan terhadap kehendak Allah yang sewaktu-waktu bisa membuyarkan rencana. 


5. Laa Haula walaa quwwata illaa billaah. Zikir yang merupakan pengakuan terhadap kefanaan manusia dan ke-Maha Kuasanya Allah ini diucapkan ketika seseorang mengambil keputusan (ber''azam). Kalimat thayibah ini adalah pancaran dari sikap tawakal seseorang. Setelah berupaya nyata mempertimbangkan, maka ketika keputusan diambil, dilanjutkan dengan tawakal kepada Allah, yang dinyatakan dalam sikap menerima resiko apapun yang terjadi nantinya akibat diputuskannya keputusan tadi. (Qs Ali >Imran : 159). 


6. Laa Ilaaha Illallah Banyak hadis nabi Muhammad yang menyebutkan keutamaan kalimat thayibah ini. Bahkan disebutkan pula sebagai kunci pintu syurga. Dalam prakteknya, masih banyak muslim yang terus menerus melafalkan kalimat ini dalam setiap kesempatan, sayangnya, masih hanya sekedar refleks bibir saja. Padahal, andai seseorang mengucapkan dzikir ini sembari mengupas hikmahnya, sungguh nikmat dan manfaatnya akan diperoleh tiada habis-habisnya. Karena penjabaran arti dari kalimat ini begitu luasnya. Dan manfaatnya pun bisa dirasakan di setiap waktu dan dalam kondisi apapun. Intinya satu; mengingat kebesaran Allah SWT.


 7. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun Sungguh benar bahwa manusia adalah milik Allah, dan setiap inci pergerakan tubuhnya beradadalam genggaman Nya.
 Namun kenyataan bahwa segala sesuatu itu pasti kembali kepada pemiliknya, Allah SWT, tak jarang sulit untuk bisa diterima manusia. Zikir yang diucapkan di saat menghadapi musibah ini akan membantu kita untuk mengingat akan hal ini. Insya Allah, dengan membiasakan meresapi hikmah kalimat ini, kita menjadi lapang dada dalam menghadapi setiap peristiwa, seburuk apapun, yang sudah menjadi takdir kita. Semakin dalam seseorang menghayati hikmah zikir ini, semakin ringan dia menghadapi kehidupan yang berat ini, tanpa harus menghadapi stress maupun depresi..wallahualam.. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ . 
Percayakata janji-Mu Kerna kuyakin apa yang digenggam-Mu Keharuman setanggi syurga Bukannya kilauan sebilah belati.. 


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

**beza cinta & serasi**

Salah satu alasan paling umum mengapa kita berkahwin adalah kerana cinta – cinta romantik, bukan cinta monyet, yang biasa kita alami sebagai permulaan ke perkahwinan. Cintalah yang meyakinkan kita untuk melangkah bersama masuk ke mahligai perkahwinan. Masalahnya adalah, walaupun cinta merupakan suatu daya yang sangat kuat untuk menarik dua individu, namun ia tidak cukup kuat untuk mengeratkan kedua-duanya. Semakin hari semakin bertambah keyakinan saya bahawa yang diperlukan untuk mengeratkan kita dengan pasangan kita adalah keserasian, bukan cinta. Cinta biasanya mengandungi satu komponen yang umum iaitu rasa suka. Rasa suka muncul kerana kita menemukan yang kita sukai pada dirinya. Serasi dan suka bukan identiti namun sering dianggap demikian. Tatkala kita mencintai seseorang, sebenarnya kita terlebih dahulu menyukainya, dalam pengertian kita suka dengan ciri tertentu pada dirinya. Rasa suka yang besar (yang akhirnya berpuncak pada cinta) akan menutupi rasa tidak suka yang lebih kecil dan -- ini yang penting -- cenderung menghalau ketidakserasian yang ada di antara kita. Di sinilah terletak masalah awal. Ini yang sering kali terjadi dalam masa bercinta. Rasa suka meniup pergi ketidakserasian di antara kita, bahkan pada akhirnya kita beranggapan atau berkhayal bahawa rasa suka itu identiti dengan keserasian. Kita kadang berfikir atau berharap, "Saya menyukainya, bererti saya (akan) serasi dengannya." Salah besar! Suka tidak sama dengan serasi; cinta tidak berkaitan dengan serasi! Oleh itu, kita mungkin mencintai seseorang yang sama sekali tidak serasi dengan kita. Pada waktu Tuhan menciptakan Hawa untuk menjadi isteri Adam, Ia menetapkan satu kriteria yang khusus dan ini hanya ada pada penciptaan isteri manusia, yakni, "Aku akan menjadikan penolong baginya, yang sepadan dengan dia." (Kejadian 2:18). Kata "sepadan" dapat kita ganti dengan kata "cocok." Tuhan tidak hanya menciptakan seorang wanita buat Adam yang dapat dicintainya, Ia sengaja menciptakan seorang wanita yang serasi untuk Adam. Tuhan tahu bahwa untuk dua manusia bisa hidup bersama mereka harus serasi. Menarik sekali bahwa Tuhan tidak mengagungkan cinta (romantik) sebagai prasyarat pernikahan. Tuhan sudah memberi kita petunjuk bahwa yang terpenting bagi suami dan istri adalah keserasian. Ironinya adalah, kita telah menggeser hal esensial yang Tuhan tunjukkan kepada kita dengan cara mengganti kata "serasi" dengan kata "cinta." Tuhan menginginkan yang terbaik bagi kita; itulah sebabnya Ia telah menyingkapkan hikmat-Nya kepada kita. Sudah tentu cinta penting, namun yang terlebih penting ialah, apakah ia serasi denganku? Saya teringat ucapan Norman Wright, seorang pakar keluarga di Amerika Syarikat, yang mengeluhkan bahawa dewasa ini orang lebih banyak mencurahkan waktu untuk menyiapkan diri memperoleh ijazah dibanding dengan mempersiapkan diri untuk memilih pasangan hidup. Saya kira kita telah termakan oleh motto, "Cinta adalah segalanya," dan melupakan fakta di lapangan bahawa cinta (romantik) bukan segalanya. Jadi, kesimpulannya ialah, cintailah yang serasi dengan kita!


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

~tentang wanita~



1.Bila sorang wanita mengatakan merasa
 sedih,bermakna dia sedang menangis di
dalam hatinya.
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia masa untuk menenangkan
 hatinya sebelum kamu memohon maaf.
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci
 tentang orang yang paling dia sayang. &n
bsp; &nb sp; 4.
Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan
sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya.
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta
merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
6. Wanita sukakan pujian tetapi tidak tau nak menerima pujian.
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu, tolak cintanya
 dengan lembut, sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak
akan tahu bila dia buat keputusan, dia akan lakukan apa sahaja 8. Sekiranya
sorang gadis mula menjauhkan diri selepas kamu
tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin
menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan
tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan
respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap
 acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,
dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya
akan tahu berita tersebut.   ; & nbsp; &n bsp; &nb sp; &nbs p;   ; 13.
Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan.
Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak
keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu
panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya
kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. &nb sp; &nbs p;
 ; & nbsp; &n bsp; &nb sp; &nbs p;   ; 19.Jika masih
tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,
rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari
oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian
barulah dirinya sendiri.
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang
dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata
nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa
sebarang kompromi.
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise
buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan
rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia
 tak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka
dan baik terhadapnya.
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu
hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Thursday, October 7, 2010

~~mungkin KAH..~~??

For The Rest Of my Life

video

entry untuk kali ineh yea..
hurmm berkisar tentang ape??..di mane??
mengape??siape??
ade ape??


Bismillahirrahmanirrahim..
aku x taw nak mulakan dengan ape..hehehe..sowy derr
xctualy aku x ley nak tido..selalu tido lambat...
so cam terikut-ikut laa malam neh..
then kalo nak story 2..banyak sangat lam pale aku neh nak kene transfer lam entry kali neh..
cane yea..aku kekadang ingin sangat terokai hati owang laki..
maksud aku..ermm cane ehh..aku nak taw ape perasaan owang laki :

bile f2f ngan girl yang dye suke..
bile dye pertame kali melihat girl..
bile bercakap ngan girl..
bile..bile..& bile..
berkaitan wanita...

huhuhu lagu neh ade means lam idop aku skunk..nak taw story aku yang senarnye..hayati n faham larr maksud lagu neh...

... pengharapan aku bile my jodoh sampai & ber1...

kenape kekadang owang laki ley wat dun't noe & ignore jew kat girl yang dye suke..???b'lagak cool n relex..??huhh...

for the rest of my life..
i would like to be wif u..
to be wif u like u be..
if i could take a chance..
if i can change a dat time..
if i can say it..
for one's again..
if i can show..
da lurve inside my name..
if i can do dat..
~only u~
i wanna u to be wif me!!
i wish i can..
but i can't!!
if dat mistakes from me!!..
please i'm sorry..
if u noe dat...please come to me..
hold my hand..take my heart back
hug me..lurve me..
beleive me
i'm not da one who's pretend from my mistake..
i'm not going to be cruel to your heart
..i'm da one..
wanna live wif u..
can u hear dat..??
wanna say it dat da lurve there only 4 u dear..
da one guy only..
if i can say dat i lurve u much than u lurve me b4..??
if i can hold dat time..
if i can~~...
but i wish for dat day...
u ar dat guy!!
& me..dat girl!!
i'm promise..
**eternally**







klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Monday, October 4, 2010

** iTu Kata hAtikU**

cinta pada yang salah...
melalaikan diri..
cinta pada yang leka..
melembabkan nyata..
cinta pada yang lemah..
menggongcangkan iman..
cinta pada yang tiada..
menyeksakan kalbu..
cinta pada yang jauh..
menambahkan kabut..
cinta pada yang dekat..
mengilhamkan noda kelam..
cinta pada yang hakiki..
..kekal sejati..

berapa banyak pown bentuk gambaran yang di tafsirkan..cinta itu tiada agungnya melainkan keagungan yang ESA..diri pernah terfikir..mengapa  peluang dalam mendapatkan nilai kebahagiaan setiap insan tidak sama..derita kerana perpisahan yang tidak pernah terjangkau..mengharapkan kasih yang berpanjangan tanpa pengakhiran...

adakah anda pernah terfikir..mengapa anda tidak di takdirkan untuk jatuh cinta dengan insan yang anda cintai..sukai..di pertemukan dengan orang yang betol..???...terselit suatu pengajaran di sebalik pertemuan itu..sentiase di pertemukan dengan orang yang salah supaya bila tiba akan masenye nanti ...kita telah lengkap..dengan persediaan yang cukup..mengahadapi suatu peringkat hidup yang lebih bermakna..

Dalam idop aku..seringkali aku di pertemukan dengan orang yang salah..mungkin benar sebagai persiapan rohaniah aku..mengapa perlu aku persoalkan setiap perjalanan hidupku..???...bukankah ia telah di tentukan begitu..bukan bahagia namanye jika anda terpakse menjadi orang lain..sedangkan hati kecil anda memberontak untuk menjadi sebiasanye...

bagaimana nak mencintai jika dalam hati anda ade insan lain..
bagaimana ingin jujur jika masih lagi mengenang orang jauh..
bagaimana anda ingin bahagia jika anda memakse hati bahagia untuk orang lain

keputusan yang terbaik ku ambil..break off dari cengkaman hati yang kering...tidak perlu aku berusaha mencintai..andai hati aku mengatakan tidak...& alhamdulillah itulah yang terbaik..

aku bebas dalam memilih kehidupan yang terbaik..
bebas dalam menilai hati insan lain..
bebas dalam mencintai mereka..
bebas aku dalam jalanan mereka..
bebas aku mencari ilham..
kebebasan cinta yang tak terperi..

kepada insan yang sentiase di rindui..di ingati..& di kenangi..akhirnye aku bebas dalam mencintai suatu hakikat cinta...hakikat yang tak perlu di rungkai oleh kata2..

usahlah di karang berjuta kate..
usahlah di bendung beribu rase..
usahlah di pendam bermillion jiwa..
mainan mata jawapan segalanya..
andai hati pernah di tusuk..
mengapa tidak di singgahi..
andai hati pernah terusik..
mengapa tidak di jelajahi..
andai hati pernah menuturkan rase kasih,sayang,rindu,benci,dendam,
mengapa tidak di sua ikatan mahram..
andai kasih suci pernah bersemi..
mengapa di katekan benci..
andai diri sentiase di rindui..
mengapa menidak gelora rase..
andai hakikat telah nyata..
perlukah di bohongi rase hati..
semate2 untuk kebahgiaan insan lain..

pelbagai care aku telah lalui..cinta yang tidak pernah meninggalkan kesan mendalam setelah kenangan itu..
mungkin sikap jaga2ku..aku bukanlah pesalah yang sewajarnye kau jatuhkan hukuman..kini aku telah bebas..aku bebas dalam pergaulan bersahabat..andai cinta itu datang lagi..kali ini biarlaa ia dengan insan yang sebetolnye..



KEPADA INSAN YANG SENTIASE TERINDAH DI HATI INI..SEMOGA YANG DI NANTI ADALAH NYATA DIRIMU SETIA MENANTI..




klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

~happy convocation day rohani yusoff~


~antara kejayaan yang di miliki dalam hidup cik gadis~
~meraikan cik gadis~

~rakan seperjuangan cik gadis~

**sometimes love just like a wind**
always near to you..
wherever you go..
whatever you did..
moreover you try to ignore..
..love still there..


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

iklan berjalan - sile bantu saya dengan KLIK di sini

< penjejak abadi >

mo0d