my nuff

:: c0NNect mE hErE ::




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: klik tabung kahwen kite ::

Sunday, September 1, 2013

dilamun rindu:qalam band


mengapa ketika
bila aku sendirian
terkenang kenangan
waktu kita bersama
pilu rasa hati
bila kau tiada disisi
indah waktu itu
bila engkau disampingku
seakan dunia
milik kita berdua
kini kau tiada
hanya aku dilamun rindu
mengapa kau menghilangkan dirimu
katakanlah salahku
sehingga kau hancurkan hidupku
berikanlah kesempatan
 untuk aku menjelaskan
agar engkau kan fahami 
apa yang telah terjadi
tak perlu kau meragui
ketulusan hati ini
kerna aku disalah mengerti
tidak pernah pun terlintas
 untuk aku menduakan
kerna ku telah berjanji
cinta kita kan abadi
tak perlu kau mengkhianati
cinta yang luhur dan murni
di atas tohmahan orang lain



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Monday, August 26, 2013

leftenan muda oredy =)

hye assalamualaikum..

lama sudah tak ketemu..kerana kebuzyian dan kemalasan di samping keideaan yg semakin tandus membuatkanku bergerak agak perlahan di papan kekunci ini..tapi malam ini, ku dengan harapan dapatlah melepaskan 2,3 batuk di dalam lift n3 ku ini..keh3..

okey ni nak citer hasil aku dok bergelumang jadi kadet palapes 3 tahun..akhirnya 6july 2013 yang lalu aku telah berjaya ditauliahkan sebagai second lieutenant oleh sultan kelantan..mak aihh rase bahagia ketaq lut0t...itam kat muko ni x ilang2 lagi..jerawat2 aku pown x surut2 lagi haih 2 minggu bertungkus lumus kat sane..ptuihhh punya jerawat! hang derhaka pada ak nah..janji x mo dah bertenggek kat pipi ak.. meraj0kkkss!!

okey ni haihh banyak sangat gambar xtaw nak tepek yang mana..ase cam nak tepek sume jewk..hik3..




geng ddl-ukor tanah#geng pencen awal












hurmm nampak tak nampak takkkk?? itammmmm !!!
okey byee!
eh nak jadi leftenan muda memang kene itam taw..
eh jangan takowt..
itam itu menawan..
okey eh kalo nak jadi inspektor pown itam jugak taw!
eh k bye hahaha frust aku ngan jerawat tempek2 ni!




klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Tuesday, June 18, 2013

im done with final exam

yeayyy alhamdulillah..assalamualaikum olsss

haihhh final exam dah 5 ari berlalu..now nak kene balik ke JB plak..persiaapn sume x siap pown lagi..barang2 untk dibawa ke sane pown same x completed..bekalan makanan biskut2 pown x beli..es0k dh nk balik..waawawaa malasss..tapi x sabar nak fly ke ums...n nerbes n gabra nak trening untuk tauliah..

result untuk 3 subjek dah kua n alhamdulillah..2 subjek lagi belum kua..xtaw laa camne sem ni kan dapat scor x..isau ngak ni..nak capai target ak..pestuh dibo plak asyik nak saik0 je kami2..ahh susah sangat malas nak  further under dy..tanam tebu tepi bibir je rajin! xmo take risk..bek ak keje2 lua lagipun ak xmo duk jb kan..then keje tuh pown kontrak 5 bulan jew..ak pown malas nak bersungg0h2 ngan dibo .. berpegang pd kate2 dy..if dh submit resume, just waiting for my call k..so im waiting..if no call pown sokey..xberharap sangat since i already noe how ur working environment before this..so no big deal lah!

haihh ya Allah terasa lame plak nak tempuhi 2 minggu tuh..24jun-7july.arghhh...xsabar nak keje n freed0m..nak pegang duet sendri..monthly gaji riban2 aminnnn3 dapat t0l0ng mak ayah ak kat kg tuh..skunk ni memang focus nak keje n kumpul aset luu then baru fikir sal kahwen2..xmo cintan dalam2 tapi habuk pown tarakk..tapi kalo dok uma angah ak ni susah laa cket ak patah kaki..nk nek moto ak ni penakut..kalo x besa ngan jalan memang ak xberani laa..kat skudai pown area skudai je ak reti p...mane penah p jauh2..dasar penakut! ..tp sini cam public transport jauh..xmacam kat rumah lame..senang ak nk bgerak..i need car! kene keje kumpul duit..blaja pandai2 driving..pehtu beli keta..senang nak jalan2..hehehee..xp0n maybe kalo dapat keje...teng0k area mane..kalo perlu sewa.yeahh sewa kat tempat len..yg xde mslh transport!

hehehe doakan ak weyh!..portokbali dah respon resume ak..hope ade laa interview untuk ak nanti..kire ok laa portokbali ni kat klate company dy..so kalo klate no prob laa berani je ak nk vrannn3 merempit kan..lagipun projek tesis ak sal pelabuhan tok bali..pelabuhan yg company ni dok handle construction till now! hopefully aminnn

dah malas nak taip2 lagi dah panjang bebelan ni..orang dh xsabar nak finish kan 2 week tuh k..k bye!


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Tuesday, June 11, 2013

2-3 syanichi belari

assalamualaikum ols

yeahhhh tinggal 1 payypeeerrrrr je lagi....14jun neh...& insyaAllah 14jun ni dah dapat tesis ku & akan diusahakan untuk submit laju-laju..alhamdulillah dipermudahkan disetiap kesusahan yang ada..alhamdulillah semoga terus dipermudahkan amin..okey skunk ni plan diri pas final..balik k.eL jap..anto barang...lam 20 turun sini balik setelkan barang2 untuk ke UMS yehhhuuu..hehehee...

then lepas tuh nak lepak k.eL cari2 keje yang boleh bagi sesuap tiga empat suap ghejeki untukku dan keluarga..arap2nye dipermudahkan semuanya..aminn..banyak barang2 ni rasa macam sayang nak buang..T____T..terima kasih untuk semua insan yang masih setia disisi menemani hari-hari duka dan tawaku dan terima kasih jugak x putus-putus mendoakan kebahagiaanku..[selain family k] hampir 6 tahun & insyaAllah aku akan dapat menamatkannya dengan baek seperti kawan-kawan yang lain..insyaAllah grad on time & insyaAllah dengan result yang xkan menghampakan keluarga!

owh sambil menaip ratah lagi mil0..haihhhh aditek mena neh! kejap jewk mil0 dah tinggal bape stick je lagi neh! p0kai camneh..cian sape jadik asben aku nanti..mohon pahami..dinda susah untuk id0p tanpa meratah mil02 neh..apalah sangat harga milo -,- kalo nak dibandingkan dengan kasih sayang cinta sejati murni tulus ikhlas dinda yang dinda pertaruhkan khas untuk kanda sayang! moh0n mengerti dan pastikan st0k sentiasa x putus k =D sayang future asben [entah sape2 yang bakal ku rembat bile tibe masenye] 

mate dah ngantuk, study ape pown bel0m lagi..payperrr dib0 payperr pembun0h,depa kate laa..tapi s0key..tin +ve hokey syanichi! tin +ve! +___+ ..japgi nak teruskan stalk pecebuk kanda2 hot malaya..then kalo rase mate masih nak berkhidmat dengan jayanya,..akan ku usahakan menelaah sec0'ek dua ..wish me luck darling-darling!!



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

Friday, June 7, 2013

mak

mak..

aku sentiasa mengharapkanmu disisi, terus mendoakan aku hingga akhiri..mak perit menanggung sukarnya hidup ini tanpa iman disisi..mak tolong terus ajari aku hidup yang penuh ketabahan hati..biar aku tetap utuh, kental dan petah menegakkan kebenaran..mak..tanpa doa dan restu. aku ibarat debu yang tak berpunya..sia-sia berterbangan tanpa apa-apa manfaat..

mak..

perit lewati hari tak seperit kehilangan harga diri..mak..sentiasa ingatkan aku...batas-batas kehormatan diri agar menjadi keutamaan diri..pilihan jiwa-jiwa suci..mak..aku tak pinta dikecualikan dari setiap ujian cobaan dan dugaan yang diberi..aku tak menyalah takdir andai sentiasa dihujani perit mentari..aku tak kan sesal menerima keluh-keluh yang tak ku syukuri..

tapi mak..

sentiasa yang ku pinta..doakan aku agar sentiasa tersenyum..agar sentiasa berdoa pada ilahi..agar diri aku sentiasa diberi kekuatan ilahi..hati yang cekal..tabah dan tidak mudah mengalah..mak doakan aku agar aku sentiasa dekat pada ilahi..agar hati sentiasa disirami sejuk iman terisi..mak doakan aku..agar aku sentiasa dalam redha ilahi



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

cerita kita


dulu
aku pernah tenggelam dalam menongkah dunia
aku pernah hilang
dalam mencari sinar jiwa
aku pernah hanyut
dalam mencari arus pujian
aku pernah  sesat
dalam menyilau kembali mana satu yang harus ku pegang
itu semua dulu
kini aku takkan biarkan ia terus memutar kembali
cerita dulu
aku tahu
insan seperti aku
bukan mudah untuk menggapai bahagia
bukan mudah menoreh manis sepucuk senyum
aku sedar
segala yang aku miliki hanya sementara dan
aku sedar mimpi disiang hari bukanlah suatu kenyataan mahupun fantasi
cinderella yang tertinggal kasut bertuahnya
dan aku juga sedar
aku bukanlah fairy tale
yang mengharapkan akan ada sinar yang sentiasa memayungi deritaku
aku manusia
aku gadis
aku gadis-gadis semasa
yang impianku sama belaka
kadangkala asyik terleka
aku tersenyum bila ada yang tertawa
dan aku berduka bila ada yang terluka
diri aku
tak sama dengan apa yang kamu-kamu rasa
hidup ini sementara cuma
harus dipenuhi dengan cerita tentang
kita
biar pahit mahupun sengasara
ditelan hilang dikunyah kenyang
itulah cerita kita



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

final year degree!

yeayy baru berkesempatan nak tepek gambar last kami 4sgt keh keh keh

padahal dah berminggu minggan dah pitca neh!
 yeahhh ramai-ramainye girlish cuz kelas aku memang x ramai laki..ade laa 8 orang jewk! tuh pown 2 2cine sorang iban..the rest melayu lah..girlish plak ak pon lupe bape total dalam 35 kowt! all da pitca was taken on our last class..kelas pengurusan tanah korporat oleh prof madya dr ismail omar

dis is Qam!

gadis-gadis










tetibe ray muncul!













okeh itu saja kenangan sepanjang semester ini..dan bakal disusuli dengan moment2 seterusnye
tehhheeee ^____^


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

iklan berjalan - sile bantu saya dengan KLIK di sini

< penjejak abadi >

mo0d