my nuff

:: c0NNect mE hErE ::




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: klik tabung kahwen kite ::

Tuesday, September 4, 2012

suatu ketika

assalamualaikum w.b.t
Bismillahirrahmanirrahim

saat ini suatu ketika dahulu
aku terpaku menatap bait-bait yg tertulis
padanya terpapar bait yg tidak ingin ku baca
aku bertanya pd diri
apakah aku sudah bersedia menghadapinya??
lalu ku singkap kata hikmah ujian Ilahi
ku peroleh titisan ketenangan yg pertama
aku terus menadah titisan ketenangan berikutnya
walaupun ribut taufan mengganas tanpa aku memahaminya
ancala harapan yg di impi musnah berderai
hingga aku seperti kehilangan tempat berlindung

ku gagahkan langkahan mencari titisan ketenangan
selangkah demi selangkah aku meniti
Allah maha kaya
ada hikmah tersembunyi yg cukup bernilai
menjadikan pasrah diriku bertukar redha
pesanku buat kalian
andai di rundung duka
usah mengeluh sejuta rasa
lihatlah sedalam-dalamnya
ada rahsia indah yg tersembunyi
cari lah ia
suatu ketika nanti
pasti ketemu nikmatnya
sesungguhnya perancangan Allah adalah sebaik-baik perancangan.


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

No comments:

Post a Comment

iklan berjalan - sile bantu saya dengan KLIK di sini

< penjejak abadi >

mo0d