my nuff

:: c0NNect mE hErE ::




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: klik tabung kahwen kite ::

Sunday, March 18, 2012

<< mengetuk pintu maghrifah >>

Assalamualaikum semua!...

heheee..ok da lame jugak x menghupdated aktiviti terbaru kan kan....banyak yang berlaku...tapi skunk nak berkongsi berkenaan dengan aktiviti pengisian rohani yang aku join...17 mac ri2 ak telah di invite untuk join ceramah ni kat masjid al-ghazali utm larh..mane lagi...oleh ustaz azhari yg di sayangi...ekceli ceramah ni under zakat utm so..atas rase tanggungjawabku...aku dan sahabatku yang lain memenuhi undangan ni...bile fikirkan yg ati ni dah lame tiada pengisian2 yang sebegini..so kami dengan rela hati..mengahrapkan suatu yang semestinye terbaik dari ceramah ni..alhamdulillah memang orang cakap kalo niat kita baik,.ikhlas insyaAllah da result is well so...

so semasa ceramah ni..aku nk bagi laa nak share ngan korang sume input yang aku dapat..salah satunye..

" setiap anak adam ( manusia) itu yang berbuat kesalahan & sebaik-baik nya orang yg bersalah, adalah yang bertaubat " - hadis riwayat al Tarmizi

ermmm tengok betapa besarnye kuasaNYA..1 lagi..siapa kita untuk menjatuhkan hukuman ke atas kesalahan seseorang tersebut..??..dan siapa kita untuk mengatakan Allah takkan mengampunkan dosa2 seseorang???...kita manusia...bukannya Allah..

lagi 1 yang aku suka sangat..seyesly ase sangat bertuah dan bersyukur sebab Allah lapangkan dada aku tuk pergi ceramah ni...

jika kita tengah gelisah/ tak tenteram/ risau tak kiralah apa jua masalah/ persoalan yang bermain lam benak fikiran kita..walau sebesar manapun masalah tersebut...ambil lah al-quran...kalo x faham bahasa arab macam sy nie...eloklah ada tafsir..ambil dan bukak secara random 1 page dan bacalah ....[ dengan niat ya Allah berikanlah aku petunjuk dan jawapan ke atas persoalan/kekeliruanku ini ] insyaAllah ..dengan ati yang penuh istiqamah...ada jawapannya di situ...

dan alhamdulillah ak temui jawapannya...surah an-nur..biarlah ia jadik rahsia ke atas persoalan yang aku lalui..dan korang....jangan malu jangan segan..kita manusia memang takkan lepas dari berbuat kesilapan..tapi yakin lah kuasa pengampunan di tangan NYA..


 okeh buat mase ni tuh jelaa yang mampu aku kongsikan kat sini....untuk topik seterusnya if berkesempatan aku akan share lagi ngan korang k....skunk nak erus edit gambar pertunangan akak aku....masih banyak yang x ciap...almakl0m laa gambar bakal abang iparnya x banyak..tuh yg menyukarkan kerja profesional haku...hik3..uoppss 1 more thing..tulun klik kat iklan2 haku kat atas..bawah..dan tepi tuh yeak....tabung kahwen haku tuh...heheee..muchuas gracias!!


SEMOGA KITA MENJADI HATI YANG SELALU KEMBALI KEPADA ALLAH S.W.T  


klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

No comments:

Post a Comment

iklan berjalan - sile bantu saya dengan KLIK di sini

< penjejak abadi >

mo0d