my nuff

:: c0NNect mE hErE ::




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: klik tabung kahwen kite ::

Thursday, September 12, 2013

ini kisah pertunanganku

assalamualaikum..

okey semalam dah story sal dye..so dah xde dah cerita fasal dy lagi..ari ni dan selamanya..insyaAllah cerita sy dan teropah hijau(T.H) sy..alhamdulillah kami dah selamat bertunang..15igis2013..xcukop sebulan pown  lagi jadi tunangan T.H ..tapi alhamdulillah bahagia tu ada even bukan dengan orang yg memang kite dok berkasih sayang..xpelaa..ku kira ni perjalanan id0pku..dan pilihan keluarga pown xkurang hebatnya jugak...terima dengan ati y penuh ikhlas..insyaAllah bahagia tu ada..

okey camne ea..aku ni bercerita bukan saje2 nak bercerita ..tapi aku anggap ni seperti diari y hidup..yg mana..akan tiba suatu masa nanti T.H akan baca cerita2 ni dan mungkin T.H jugak yg akan tlg ak update diari ni..haha..gituu..dan x mustahil jugak anak2 aku pown akan baca kisah aku ni..haha..family2 sory gituuu..

okey camni senarnye..even dah lama berlalu..tapi baru skunk terhegeh2 nak menulis...haihh..sabo jelaa..dulu family T.H ni penah dtg uma ak..ak ade story dulu ni..asenye dah kali ke- family dy datang..& kali ke-5 masa raya pertama aaritu...ekcely mase ak kat sabah dulu..mak noticed me laa y dyowang nak dtg lagi umah..ak just..okey..xtaw nak kata ap..ak ingatkan story kami dah stop dah since after ak marah dy dulu..n ekcely i was wrong also laa..& T.H pown beralah je..fully serah kat family..and sepanjang bulan mei hingga 1 day nak syawal..macam2 bende dah berlaku lam idop aku termasuk sal azhar tuh..tapi xpelah aku terima ni sebagai salah 1 dugaan buat aku..mungkin jugak Allah tarik orang yg aku syg sebab nak kasik org y lagi baik..yg mampu syg ak dgn lagi baik..kan2..lagipown sejauh mana ak nak cuba pertahankan azhar sedangkan mak ayah lagi utama..tiada 2 ataupun 3..the only 1 father n mother i have..so..sebagaimana keputusan dy..begitulah keputusan aku..

ok berbalik sal T.H..ptg ari raya pertama dy n family dtg..huyy0ohh jant0ng ni ghase cam nak terkeluaq taw x...debo bukan main lagi..ntah aku pown x faham ngan diri aku ni..n suratan dan jugak kebetulan time diowang dtg..abg2 ak ade..pengaruh kuat..so..memanglaa family ak xterlalu push..tapi y x tahan tuh mak & mak sedara aku..hadoiiiiii..tapi..bagi jugak ak mase tok fikirkan baek2..sebab dah lama diowang tunggu jawapan ak..sepanjang diowang hadir..ak yelaa cuba laa wat biasa kan..bwk mknn..minuman..kaki ni tetibe terasa cam ade gam pown ade..tapi cuba laa cool..ade jgak jeling2 tgk si T,H ni..ikutkan ati ak..nk je g dok depan2 T.H..tenung dy..haha..tapi xdapat laa camtu..mau melayang pinggan tuh kat kepala aku kan..haha..ak xtaw sangat ap yg diowang bualkan..cuz ak g dok melayan anak2 buah ak..abg ipa n akak ak..mujur abg ipa ak sporting..askar same askar kn senang..taw2 diowang dah nak balik dah..haha tapi sempat laa abg ak g berborak ngan T.H..bile dah nak balik..cam biasa laa aku salam laa..tapi yg paling ak tucim..bile mak sedara dy g peluk mak sedara aku..[eh tucim x bersebab pulak] salah bukan...bile nak bersalaman ngan mak n mak sedara dy..tersentuh ak tengok cara diowang..penuh adab..rase betapa aku ni amat diperlukan oleh mereka..rasa macam disayangi..seyes bergenang jugak air mata ni..

lepas je diowang balik..terus mak n mak sedara serang ak..macam2 di asak..seyes aku tertekan sangat ngan keadaan tuh..x senang duduk..macam2 fikir..nak marah..benci..menyampah..sampaikan aku ase dunia ni x adil ngan aku..nak marah ngan T.H..sebab after incident dulu..T.H langsung x kontek ak..nak dtg uma pown lgsung x direct btaw ak..ak ase sangat2 nak marah....ap y aku buat sume x kena..kdg2 rasa macam nak lari dr rumah..family  T.H terlalu berharap pd aku..aku pulak terlalu asyik fikirkan masa lalu..susah nak wat keputusan..keputusan memilih orang y dicintai or orang y family suka yg aku sediri xtaw boleh ke aku cintai T.H.. & boleh ke T.H cintai ak n bahagiakan ak sampai akhir nafas ..??sukar..amat2 sukar..T.H plak diam membisu..langsung x kontek aku..aku pulak nak kontek T.H pown..nombor ak dah delete..after 2 days..ak pown cari fon lame..mujur ade lagi nombor dy lam fon tuh..& mulelah aku marah2 T.H lagi..haihh ngantokss ni..

nanti aku sambung bercerita yea..ngantuk yg amat dah ni..k bye!



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

No comments:

Post a Comment

iklan berjalan - sile bantu saya dengan KLIK di sini

< penjejak abadi >

mo0d