my nuff

:: c0NNect mE hErE ::




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:: klik tabung kahwen kite ::

Sunday, April 22, 2012

ANDA MANUSIA HIPOKRIT???

assalamualaikum hye semua..izinkan untuk saya berkata-kata dengan bebas...
buat anda yang pernah menjadi sebahagian dari dalam diri saya..sebahagian dari penglibatan saya dan sebahagian dari teman seperjuangan saya..saya x kesah sekalipun anda2 berniat untuk menjatuhkan saya...but MAKE SURE U'RE IN A GO0D CONDITION NOT ONLY FOR YESTERDAY..TODAY N OF COURSE EVERYDAY...n saya nak berterima kasih bagi anda kerana pernah membahagiakan saya even saya masih ingat lagi..time saya di timpa kesusahan..yelaaa siapa yang nak mengheret dirinya turut sama dalam kesusahan orang lain kan..tetapi seorang SAHABAT akan mendampingi SAHABATnya tidak kira waktu & apa yg terjadi sekalipun...& oleh sebab itu...anda seperti bayang2 yang hilang tatkala saya memerlukan anda...sebagai seorang sahabat..yesss..saya terluka..saya kecewa..saya hiba..walaupun saya mencuba untuk melupakan kesedihan dan menjaga hati anda..hakikatnya..sampai suatu tahap..saya MUAK terhadap lakonan anda di pentas dunia...sungguh saya muak...

mungkin anda dah cukup merasa selesa..yang membuatkan anda merasa bahagia...anda tidak tahu keseluruhan tapi bijak berkata-kata seolah anda yang menjadi saksi di pentas sia-sia....memang bijak sungguh kata-kata anda..setiap olahan yang anda keluarkan..seakan-akan benar belaka...dalam pada waktu yang sama anda telah menghakimi seseorang tanpa kenal isi di dalam nya..hebatnya anda saat itu membuatkan mangsanya terduduk pilu..tahukah anda...di mataku kini...anda adalah manusia yang bertopengkan iman...berpakaian sopan...lembut percakapan hanya di lidah yang x bertulang...yang mana hakikatnya anda adalah pendusta terhebat di abad ini..cukup lah untuk anda bersandiwara sekian lama sepanjang drama ini bermula..

anda bukan lah sesempurna mana..jangan lah berlagak anda sangat cerdik dalam menilai seseorang..dan usahlah berkata AKU BERDIKARI sedangkan masih lagi di bawah ketiak keluarga...kalau dulu yea..saya ingin mengenali...merasa jiwa yang sama..tapi rupanya anda seolah mewujudkan FAKE dalam profil hidup anda..usah berlakon seolah anda terlalu mithali..berpura-pura baik dalam bersahabat sedangkan anda tak lebih seperti PISAU BELATI...usah anda merengek-rengek manja apabila anda jatuh di timpa tangga mohon bantuan & simpati rakan...sungguh saya MUAK...

saya x memerlukan orang seperti anda..& maaf jika kemesraan saya tidak lagi buat anda setiap masa..kita kongsi warna mata..tapi kita x kongsi warna hati...betul lah kata pendeta...pujangga..makin jauh kita pergi..makin luas kita menerobos ke ruang hidup manusia..hidup di perantauan ..sememangnya memerlukan kecekalan..memerlukan pertolongan..tapi jika hari ini anda tidak bersedia n ragu-ragu menolong yang lain..seel0knya dari awal anda tidak munculkan muka anda..kalau anda tak mampu menolong..jangan menambah lagi beban di bahunya..n jangan pernah melafaz anda sahabat sehidup semati..selamanya..kalau anda tak yakin untuk jatuh bangun bersama..

ini lah yang dapat saya sampaikan buat anda yang pernah menjadi kudis dalam hidup saya..sungguh kalau ada kesempatan...mau jaa saya membalas dengan lebih teruk..saat anda dalam kesusahan mahu nya saya mengatakan pada anda..PADAN MUKA..tapi saya tahu..saya x punya kuasa..ALLAH SEBAIK-BAIK PEMBALAS..

doakan saya tidak bertemu anda di saat jatuh anda..kerana saya takowt andai anda makin terluka dengan kata2 saya..doakan saya tidak bertemu anda di saat anda memerlukan seseorang di sisi..khuatir saya akan mencemuh anda...doakan saya tidak bertemu anda di sama hadapan..saat saya sedang menikmati manis bersahabat dengan orang lain bimbang jika saya berlakon tidak mengenali anda..doakan semoga saya lupa akan pahitnya kesan dari ketidak-keikhlasan anda..saya sudah biasa jatuh bangun sendiri...n saya sudah kenal siapa mereka yang sentiasa di belakang saya..alhamdulillah bukan anda..jangan sampai suatu masa..anda terhegeh-hegeh lembut lidah menutur kata-kata dengan saya..


inilah kesimpulan dari pemerhatian saya selama ini..MUAK dengan anda..& alhamdulillah saya mempunyai ramai pendok0ng..malah lagi jujur..mulia dari anda..& sekarang..saya hanya tersenyum mengenangkan betapa MUKA TAK MALUNYA anda.....kalau saya...
saya dah aniaya orang...then saya  malu nak mohon maaf...saya takkan berjumpanya lagi..mengenangkan betapa malunya diri atas kebodohan diri..malah takkan memohon pertolongan darinya..seboleh mungkin saya akan menjauhkan diri..tetapi anda..tanpa ucap perkataan maaf..malah menjilat kembali ludah lama itu..betapa BODOHNYA anda..dulu anda hebat mempalit malu di muka seseorang....sekarang anda rasai lah pembalasannya..bukan bermaksud saya mendoakan anda begitu..tetapi itulah yang saya perhatikan yang anda sedang alaminya..

JUJUR SAYA KATA..BETAPA MUAK NYA SAYA DENGAN ANDA..jangan memohon supaya saya memaafkan anda..memang kemaafan itu senang untuk di beri..tetapi sakitnya biarlah anda yang rasai..MAAF saya tak layak buat anda..{ tengok betapa bencinya saya dengan anda

DOA ORANG TERANIAYA DI MAKBULKAN..SUBHANAALLAH..MAHA SUCIMU..jauhkan hambaMU ini dari mereka yang jahil..& alhamdulillah saya masih lagi di pihak kebenaran..



klik lagi iklan sy sampai lebam...ahhaa..lot's of luv for TheM and YOU...maceh sweethand ^….^

No comments:

Post a Comment

iklan berjalan - sile bantu saya dengan KLIK di sini

< penjejak abadi >

mo0d